7/01/2014

ငါတို႔ေျမ ငါတို႔ေရ ဘူမိနက္သန္မွန္စြ ျမန္မာျပည္



လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္ေလာက္ကပဲ ဆရာဘုန္းတင့္ေက်ာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶသာသနာ သမိုင္း ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စာတမ္းဖတ္ သြား ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အဂၤလိပ္သမိုင္း ဆရာဆို သူေတြ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ဖ်က္ဆီးခ်င္သလို ဖ်က္ဆီးသြား တဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္း ကို ျပန္လည္ တူးဆြေဖၚထုတ္ၿပီး အမ်ိဳးဂုဏ္ကိုျမွင့္တင္ႏိုင္တဲ့ မ်ိဳးခ်စ္ပညာရွင္ေတြထဲ မွာ ေဒါက္တာ ထင္ေအာင္ၿပီးရင္ ကၽြန္ေတာ္ အေလးစားဆံုး ပုဂၢႎဳလ္ကေတာ့ ဆရာဦးေက်ာ္ဇင္ ေခၚ ဆရာဘုန္းတင့္ေက်ာ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပ်ဴျမန္မာလူမ်ိဳးေတြအတြက္ ဆရာဘုန္းတင့္ေက်ာ္လို အာဇာနည္ေယာက္ က်ားျမတ္ကို ေမြးဖြားသန္႔စင္ၿပီး လူ႔ ေလာကကို လက္ေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာ့မိဘ မ်ားျဖစ္တဲ့ ဆရာတကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္တို႔မိသားစုနဲ႔ အမွန္တရားကို တူးဆြေဖၚထုတ္ ေပး တဲ့ ဆရာဘုန္းတင့္ေက်ာ္ကို ေက်းဇူးအထူးတင္စြာျဖင့္ ရိုေသညြတ္က်ိဳး ဦးတင္ရွိခိုး ကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။


လတ္တေလာ ဖတ္ၾကားခဲ့တဲ့ ဆရာ့စာတမ္းထဲက ေကာက္ႏုတ္ခ်က္အခ်ိဳ႕ကို တင္ျပထားတာပါ။

၁။ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ဗုဒၶသာသနာသည္ ေအဒီ ၄ ရာစု ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသေခတ္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း ကမ္းရိုးတန္းေဒသႏွင့္ အေနာက္ဘက္ကမ္းရိုးတန္းေဒသမ်ားကို စတင္ေရာက္ရွိေၾကာ္း၊ သို႔တိုင္ေအာင္ ကုန္းတြင္းပိုင္းျမန္မာျပည္မ (အညာ) သို႔ ဗုဒၶ သာသနာ မေရာက္ရွိေသးဟု ဆိုခဲ့ၾကေသာ ဂ်ီအိပ္ခ်္လုစ္ႏွင့္ ခ်ားဒူဂိြဳင္ဆယ္တို႔ ေျပာၾကားခ်က္မမွန္ပါ။
၂။ သူတို႔ ႏွစ္ဦး ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ဗုဒၶသာသနာ စတင္ေရာက္ရွိသည့္အခ်ိန္ကို မွန္ကန္စြာေျပာႏိုင္ဖို႔ရန္ ဗုဒၶသာသနာ သမိုင္း သုေတ သန လံုေလာက္စြာလုပ္ခဲ့သည္ဟူေသာ သုေတသနလုပ္ငန္းမျပႏိုင္ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶသာသနာသမိုင္း စတင္ေရာက္ရွိခ်ိန္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူတို႔ႏွစ္ဦး၏ သုေတသနစာတမ္း မေတြ႔ျမင္ရပါ။ အျခားေသာစာတမ္းမ်ားေရးစဥ္ အနည္းငယ္ၾကားညွပ္ေရးျခင္းမ်ိဳးသာ ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။

၃။ ၇။ ဘီစီ ၂ ရာစု - ေအဒီ ၃ ရာစု ေရွးတရုတ္တို႔က ၄င္းတို႔ႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ သေရေခတၱ ရာႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳး၊ ပုဂံႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳးတို႔ကို ပ်ဴ ေခၚ ဗရမၼာ - ဗမာဟု ေကာင္းစြာ သိရွိမွတ္ တမ္းတင္၊ ေရွးအိႏၵိယက သေရေခတၱရာႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳးကို ဗရမၼာႏိုင္ငံ၊ ဗရမၼာလူမ်ိဳး (ဗမာ) ဟု မွတ္တမ္းတင္။

၄။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပရိုင္းမိတ္ေခတ္ကတည္း က ေရွးဦးလူတူသတၱဝါ တို႔ ေနထိုင္ ခဲ့ေၾကာင္း ကမၻာ့ပညာရွင္မ်ားလက္ခံ။

၅။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ (၁) ပရိုင္းမိတ္ေခတ္ ၊ (၂) ေက်ာက္ၾကမ္းေခတ္ (အညာ သား ေက်ာက္ေခတ္ဦး) ၊ (၃) ေက်ာက္ေခ်ာေခတ္ (ေက်ာက္ေခတ္သစ္) ၊ (၄) ေၾကးေခတ္၊ (၅) သံေခတ္ ဟူ၍ လူသားေပၚေပါက္ေနထိုင္မႈသမိုင္း ေတြ႔ရွိရ။

၆။ ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္ႏွင့္ ပ်ဴေခတ္ ယဥ္ေက်းမႈ သုေတသနမ်ားေတြ႔ရွိခ်က္အရ “ အေရးႀကီးေသာ ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္မွာ ေက်ာက္ေခတ္ယဥ္ေက်းမႈကာလမ်ားမွတဆင့္ ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္ ယဥ္ေက်းမႈကာလမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းခဲ့ ၾကေသာ ေဒသခံ တို႔သည္ ေရွးကတည္းက ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာ တည္ရွိခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ယင္းသူတို႔ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံျပင္ပမွ ေရႊ႕ေျပာင္း လာသူမ်ား မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ယင္းသူတို႔ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေက်ာက္ေခတ္ကတည္းက ေနထိုင္လာခဲ့ၾကေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံဘြား ဇာတိသားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း” ဟူေသာအခ်က္ျဖစ္။

၇။ ယင္းအခ်က္မွာ ပရိုင္းမိတ္မွစတင္ ကာ ျမန္မာႏိုင္ငံေရွးဦးလူသားတို႔ ၏ ေက်ာက္ေခတ္၊ ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္ ေခတ္စဥ္မပ်က္ ဆက္စပ္ဖြံ႔ၿဖိဳးထြန္းကားခဲ့ပံု (ဝါ) ျမန္မာ့လူသားယဥ္ေက်းမႈ၏ ေခတ္စဥ္မပ်က္ ဆက္စပ္ဖြံ႔ၿဖိဳးထြန္းကားခဲ့ပံုကို သမိုင္းတန္ဖိုးႀကီးမား စြာ ေတြ႔ရျမင္ရသည့္ ျဖစ္ရပ္ သာဓကမ်ား ျဖစ္။

၈။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၆၅၀၀ ေက်ာက္ေခတ္သစ္မွ ဖြံ႔ၿဖိဳးျဖစ္ေပၚလာေသာ ပ်ဴ ေခၚ ျမန္မာတို႔ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ေရွးဦးလူသား မ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ဇာတိသားမ်ား အျဖစ္ ေက်ာက္ေခ်ာေခတ္ရြာမ်ား၊ ေၾကးေခတ္ရြာမ်ား တည္ေဆာက္ကာ မည္သည့္ မြန္၊ လဝမွ် ေရႊ႕ေျပာင္းမလာခင္ကတည္းက ဦးစြာပထမ ေနထိုင္လ်က္ရွိပါသည္။
၉။ ဗုဒၶေခတ္ၿပိဳင္ကာလ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပ်ဴၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံေတာ္ ပ်ဴျပည္ေထာင္ ၁၂ ျပည္ေထာင္ ကို ပ်ဴရာဇဝင္ ၁၂ ေစာင္တြဲတြင္ ကခ်င္ပ်ဴအုပ္စု ၿမိဳ႕ေတာ္ မိုးေကာင္း၊ အစီရီပ်ဴ ၿမိဳ႕ေတာ္ ဓညဝတီ၊ ကံဖိုစပ်ဴ (ကေဗၺာဇပ်ဴ) ၿမိဳ႕ေတာ္ မိုးနည္း၊ ကိုင္းရယ္ပ်ဴ ၿမိဳ႕ေတာ္ ကိုင္းရယ္၊ က်ိဳင္းတံု၊ ကေလာက္ေဂးပ်ဴ ၿမိဳ႕ေတာ္ သထံု၊ တိန္မယ္ပ်ဴ ၿမိဳ႕ေတာ္ ပဲခူး၊ တနသၤာရီပ်ဴ ၿမိဳ႕ေတာ္ ထားဝယ္ စသျဖင့္ေဖၚျပထား။

၁၀။ တိုင္းရင္း- စ - ၄၃၈ ေခၚ ရာဇသႀကၤန္ေမ်ာက္သားေက်ာက္စာ (၆၈၈ ခုႏွစ္) တြင္ “ျဗဟၼာ” ကို “ ျပဳမ္မွာ” (ပရုမ္မာ) ဟု ေရးထိုးခဲ့ပါသည္။
တိုင္းရင္း- စ - ၄၀၈ ေခၚ မင္းမတ္ႀကီးသံုးေယာက္ ႏွမေက်ာက္စာ (၆၇၀ ခုႏွစ္) တြင္ “ျဗဟၼာ” ကို “ ျပဳမွာ” (ပရုမွာ) ဟု ေရးထိုး ခဲ့။ ( ပရုမွာ ဆိုသည္မွာ ဂ်ပန္က ျမန္မာ ကိုေခၚသည့္ ဗိရုမာ ကို သတိရခ်င္စရာျဖစ္ေနပါသည္။ ဤအဆိုမွာ ကၽြန္ေတာ္ရဲေက်ာ္ သူရ အေတြး နယ္ခ်ဲ႕ျခင္းသာျဖစ္။ သို႔ေသာ္ ဆရာ့စာတမ္းေနာက္ပိုင္းတြင္ ပရုမာႏွင့္ ဗိရုမာ အဆက္အစပ္ရွိေၾကာင္းေတြ႔ရ။ )
“ ျပဳမ္မွာ” (အသံထြက္ - ပရုမ္မာ) ၏ အတိုေကာက္အေခၚမွာ ျပဳမ္ (ပရုမ္) ျဖစ္ၿပီး သေရေခတၱရာၿမိဳ႕ႀကီးကို “ပရုမ္” ၿမိဳ႕ဟု ေခၚဆို ျခင္းမွာ ျဗဟၼာ ( ဗရမာ - ဗမာ) ၿမိဳ႕ဟု ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္။

၁၁။ ထင္ရွားေသာရခိုင္ရာဇဝင္မ်ားတြင္ သေရေခတၱရာေခတ္ဗမာ၊ ပုဂံေခတ္ဗမာ၊ ပင္းယေခတ္ဗမာ၊ အင္းဝေခတ္ဗမာ၊ ကုန္း ေဘာင္ေခတ္ဗမာတို႔ကို ျပဴမ်ားဟုသာ သိရွိေခၚဆိုေရးသားၾကၿပီး ရခိုင္မင္းႏွင့္ျပည္သူတို႔၏ လူမ်ိဳးအမည္ကို ျဗဟၼာ-ဗရမၼာ-မရမၼာ- ျမန္မာဟု ေခတ္အဆက္ဆက္ေရးသားေဖၚျပခဲ့။၁၉ ရာစု သံတြဲၿမိဳ႕ ကဝိ သာရာဘိ သီရိပဝရ အဂၢမဟာဓမၼရာဇာဓိရာဇဂုရုရခိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ေရးသားျပဳစုသည့္ ဓညဝတီ အေရးေတာ္ပံုက်မ္းတြင္ လည္း ေခတ္အဆက္ ဆက္ ျပည္မ ျမန္မာ မင္းႏွင့္ ျပည္သူတို႔ကို ပ်ဴမ်ားဟုသာေခၚဆိုေဖၚျပ။ ယင္းေခတ္ ၿပိဳင္မွတ္တမ္းက႑တြင္ “ကုလားကဖိ၊ ပ်ဴကအိ၊ မခ်ိျမန္မာ အေနာက္မွာ” ဟူေသာ တေဘာင္ေပၚထြက္၍ ရကၡိတပူရမင္းက ပညာရွိတို႔ကိုေမး၊ ယင္းတေဘာင္ပါ ျမန္မာသည္ ရကၡိတပူရ တိုင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွိအမတ္တို႔ ျပန္လည္ေျဖၾကား။

၁၂။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ မဇၥ်ိမေဒသတိုင္းႀကီး ၁၆ တိုင္းအတြင္းသာ ၾကြခ်ီသည္။ ယင္း ၁၆ တိုင္းအျပင္ကိုမသြား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔ မေရာက္ဟူေသာစကားတို႔မွာ ပိဋိကတ္ေတာ္ပါ ယူဇနာ ၃၀၀ (မိုင္ ၃၈၁၀) ခရီး ျမတ္စြာဘုရားၾကြခ်ီေၾကာင္း ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေျပာခဲ့ေသာ မိန္႔ဆိုခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္းမရွိ။ ( ၁ ယူဇနာ = ၁၂.၇ မိုင္)
၁၃။ ပုဂံျပည္ႏွင့္ အညာေဒသ ျပည္မတြင္ အေနာ္ရထာေခတ္သထံုမွ ပိဋိကတ္သံုးပံုရ မွ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာထြန္းကားသည္ဟု ဦးကုလားရာဇဝင္ အပါအဝင္ ေနာက္ေရး ပုဂံရာဇဝင္၊ သထံုရာဇဝင္၊ မွန္နန္းမဟာရာဇဝင္ႀကီး၊ သာသနာဝံသက်မ္း၊ သာသနာ လကၤာရ က်မ္းမ်ားတြင္ ေရးသားေဖၚျပခ်က္သည္ အထက္၌ေဖၚျပခဲ့ေသာ ေခတ္ၿပိဳင္ အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီဘဲ လြဲမွားေန။

၁၄။ အေနာ္ရထာမင္းမေမြးခင္ ပုဂံျပည္မ်ားကို ေခၚေဝၚေသာ သီရိပစၥယာ၊ တမၸဝတီ (စာအရိုက္မွားေနသလားမသိ၊ တမၸဒီပ ဟုထင္သည္)၊ အရိမဒၵနပူရ ဟူေသာ အမည္ အားလံုးသည္ ပါဠိအမည္မ်ားခ်ည္းသာ ျဖစ္ေနျခင္းက အေနာ္ရထာမေမြးဖြားမီ ပုဂံျပည္ႀကီးမ်ားသည္ ပါဠိဘာသာကိုေလးစားသံုးစြဲေသာ ဘုရားစကား နားေထာင္ေသာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားရာ မင္းေနျပည္ၿမိဳ႕ႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါ ပါဠိအမည္မ်ားကိုယ္တိုင္က အေထာက္အထားျဖစ္သည္။ ပုဂံမင္း မ်ားႏွင့္ ျပည္သူတို႔ သည္ ေထရဝါဒ ဂိုဏ္းဝင္မဟုတ္ဘဲ မဟာယနဂိုဏ္းဝင္ မ်ားသာျဖစ္ခဲ့ ပါက ပုဂံျပည္ႀကီးမ်ား၏ အမည္ကို မဟာယနက အထင္ ေသးေသာ ပါဠိဘာသာျဖင့္ မွည့္ေခၚခဲ့မည္မဟုတ္ဘဲ မဟာယနဂိုဏ္းက အထင္ႀကီးေသာ သကၠဋဘာသာျဖင့္သာ မွည့္ေခၚခဲ့ ၾကလိမ့္မည္ျဖစ္။

၁၅။ ယခုေခတ္ မူလတန္းသံုးသမိုင္းစာအုပ္တြင္ သထံုမွေထရဝါဒ ပိဋကတ္သံုးပံုရမွ ပုဂံျပည္တြင္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ ေရာက္ ရွိထြန္းကားၿပီး ယင္းမတိုင္ခင္ ပုဂံမွာ ေထရ ဝါဒ ဗုဒၶသာသနာမရွိဟူေသာ အမွားႀကီးကို ျပ႒ာန္းသင္ၾကားေနသည္မွာ စိတ္မ ေကာင္း စရာျဖစ္။ ယင္းသို႔ သမိုင္းစာ မျပ႒ာန္းခင္မွာ ျမန္မာ့သမိုင္းေကာ္မရွင္ (တကၠသိုလ္မ်ား သမိုင္းသုေတသနဦးစီဌာန) ကို တိုင္ပင္ေမးျမန္းျခင္းမရွိခဲ့သေလာ။

၁၆။ အထက္တြင္တင္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း သေရေခတၱရာျပည္သည္ ဗုဒၶ-အာေသာ ကေခတ္ ျဗဟၼီအကၡရာမ်ား ထြန္းကားၿပီး ေထရဝါဒ ပိဋကတ္သံုးပံု ပိုင္ဆိုင္ေစာ ျပည္ ႀကီးျဖစ္။ သေရေခတၱရာပ်ဴျမန္မာတို႔ သေရေခတၱရာမွ ပုဂံသို႔ေရႊ႕ေျပာင္း တည္ေထာင္ ေန ထိုင္ေသာ အခ်ိန္တြင္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာကိုပါ သူတို႔ႏွင့္အတူ ယူေဆာင္သြား ၾကေၾကာင္း အေထာက္အထာမ်ားရွိ။

ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းေဒသႀကီးတြင္ သေရေခတၱရာေထရဝါဒဂိုဏ္းဝင္ သေရေခတၱရာပ်ဴတို႔ တည္ေသာ ပံုစံ ပ်ဴေစတီ (၂၀ ) အနည္းဆံုး တည္ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း….။ ။

ဆရာဘုန္းတင့္ေက်ာ္စာတမ္းမွ ေကာက္ႏုတ္ေဖၚျပျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္………….

အမ်ိဳးဂုဏ္ ဇာတိဂုဏ္ ျမွင့္တင္ႏိုင္ၾကပါေစ….

ခ်စ္ခင္ေလးစားလ်က္

ရဲေက်ာ္သူရ

No comments:

Post a Comment