4/30/2014

ၾကက္ငယ္ဥပမာ

  • ပုဏၰား ဥပမာေသာ္ကား ၾကက္မ၌ ရွစ္လံုးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆယ္လံုးေသာ္လည္းေကာင္း၊တစ္ဆယ့္ႏွစ္လံုးေသာ္လည္းေကာင္း ဥတို႔သည္ ရွိကုန္ရာ၏၊ ထို (ဥ) တို႔ကို ၾကက္မသည္ ေကာင္းစြာ၀ပ္အပ္ကုန္၏၊ ထက္၀န္းက်င္မွ ေကာင္းစြာ အေငြ႕ ေပးအပ္ကုန္၏၊ ထက္၀န္းက်င္မွ ေကာင္းစြာ (ၾကက္နံ႔ကို) ထံုေစအပ္ကုန္၏၊ (ၾကက္ဥတို႔ အတြင္း၌ တည္ေသာ) ထိုၾကက္ငယ္အေပါင္းတို႔တြင္ ေျခသည္းဖ်ားႏႈတ္သီးဖ်ားျဖင့္ ဥခြံကို ေရွးဦးစြာ ေဖာက္ခြဲ၍ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေပါက္ဖြားလာေသာ ၾကက္ငယ္ကိုအဘယ္သို႔ ဆိုအပ္သနည္း၊ အႀကီးဟူ၍ ဆိုအပ္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အငယ္ဟူ၍ ဆိုအပ္သေလာဟု(ေမးေတာ္မူ၏)။

  • အသွ်င္ေဂါတမ အႀကီးဟူ၍ ဆိုအပ္ပါသည္၊ ထိုၾကက္ငယ္ အေပါင္းတို႔တြင္ (ဥခြံကို ေဖာက္ခြဲ၍ေရွးဦးစြာ ထြက္လာေသာ) ထို (ၾကက္ငယ္) သည္ အႀကီးျဖစ္ပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

  • ပုဏၰား ဤအတူပင္ အ၀ိဇၨာ၌ ေရာက္ေသာ (အ၀ိဇၨာ)ဟူေသာ ဥ၌ ျဖစ္ေသာ (အ၀ိဇၨာ ဟူေသာဥခြံျဖင့္) ထက္၀န္းက်င္ ေျမႇးယွက္အပ္ေသာ သတၲ၀ါအေပါင္းတြင္ အ၀ိဇၨာဟူေသာ ဥခြံကို ေဖာက္ခြဲ၍(ငါ) တစ္ဦးတည္း သာလွ်င္ ေလာက၌ အတုမဲ့ လြန္ျမတ္ေသာ ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိျမင္ေသာ'သမၼာသေမၺာဓိ' ဥာဏ္ကို ထိုးထြင္း၍ သိၿပီ၊ ပုဏၰား ထိုငါသည္ေလာကထက္ ႀကီး၏၊ ျမတ္၏။

  • ပုဏၰား ငါသည္ မတြန္႔တိုေသာ လံု႔လကို အားထုတ္ၿပီးၿပီ၊ (ငါ့အား) ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းမရွိေသာ သတိသည္ထင္ၿပီ၊ (ငါ၏) ကိုယ္သည္ ပူပန္ျခင္းမရွိ ၿငိမ္းေအးၿပီ၊ (ငါ၏) စိတ္သည္ တစ္ခုတည္းေသာ အာ႐ံုရွိသည္ျဖစ္၍ ေကာင္းစြာ တည္ၿပီ၊ ပုဏၰား ထိုငါသည္ ကာမဂုဏ္တို႔မွ ဆိတ္၍သာလွ်င္ အကုသိုလ္တရားတို႔မွ ဆိတ္၍သာလွ်င္ ၾကံစည္ျခင္း '၀ိတက္' ႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျခင္း '၀ိစာရ'ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ (နီ၀ရဏ) ဆိတ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ'၊ ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ရွိေသာပဌမဈာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။

  • ၀ိတက္ ၀ိစာရ ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ မိမိသႏၱာန္၌ စိတ္ကို ၾကည္လင္ေစတတ္ေသာ စိတ္တည္ၾကည္ျခင္း'သမာဓိ' ကို ျဖစ္ပြားေစတတ္ေသာ ၾကံစည္ျခင္း '၀ိတက္' မရွိေသာ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျခင္း '၀ိစာရ'မရွိေသာ တည္ၾကည္ျခင္း 'သမာဓိ' ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ'၊ ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ရွိေသာဒုတိယဈာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။

  • ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ' ကိုလည္း မတပ္မက္ျခင္းေၾကာင့္ ေအာက္ေမ႕ျခင္း 'သတိ'၊ ဆင္ျခင္ျခင္း'သမၸဇဥ္' ႏွင့္ျပည့္စံုသည္ ျဖစ္၍ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလ်က္ ေနခဲ့ၿပီ၊ ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ကိုလည္း ကိုယ္ျဖင့္ခံစားခဲ့ၿပီ၊ အၾကင္ တတိယဈာန္ေၾကာင့္ ထိုသူ႕ကို ''လ်စ္လ်ဴ႐ႈသူ သတိရွိသူ ခ်မ္းသာစြာ ေနေလ့ရွိသူ''ဟု အရိယာ (ပုဂၢိဳလ္) တို႔သည္ ေျပာၾကားကုန္၏၊ (ထိုငါသည္) ထိုတတိယဈာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။

  • ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲကို ပယ္ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေရွးဦးကပင္လွ်င္ ၀မ္းသာျခင္း၊ ႏွလံုးမသာျခင္းတို႔၏ခ်ဳပ္ႏွင့္ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ 'ဥေပကၡာ' ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ သတိ၏ စင္ၾကယ္ျခင္းရွိေသာ စတုတၳဈာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနခဲ့ၿပီ။

  • ဤသို႔ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္သည္ စင္ၾကယ္လတ္ေသာ္ ျဖဴစင္လတ္ေသာ္ ညစ္ေၾကးမရွိလတ္ေသာ္ ညစ္ညဴးျခင္းကင္းလတ္ေသာ္ ႏူးညံ့လတ္ေသာ္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ျဖစ္လတ္ေသာ္ တည္တံ့လတ္ေသာ္ မတုန္လႈပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ ထိုငါသည္ ေရွး၌ ျဖစ္ဖူးေသာ ဘ၀ကို ေအာက္ေမ့၍သိေသာ 'ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဉာဏ္' အလို႔ငွါ စိတ္ကို ေရွး႐ႈ ၫြတ္ေစခဲ့ၿပီ။

  • ထိုငါသည္ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ ျဖစ္ဖူးေသာ ဘ၀ကို ေအာက္ေမ့၏၊ ဤသည္တို႔ကား အဘယ္နည္း- တစ္ဘ၀ကို လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ဘ၀တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ သံုးဘ၀တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ေလးဘ၀တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ငါးဘ၀တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ဆယ္ဘ၀တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ဘ၀ႏွစ္ဆယ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘ၀သံုးဆယ္တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ဘ၀ ေလးဆယ္တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ဘ၀ငါးဆယ္တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ရာကို လည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ေထာင္ကို လည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္သိန္းကို လည္းေကာင္း၊ မ်ားျပားေသာ ပ်က္ကပ္တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ မ်ားျပားေသာ ျဖစ္ကပ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ မ်ားျပားေသာ ပ်က္ကပ္ ျဖစ္ကပ္တို႔ကို လည္းေကာင္း ဤမည္ေသာ ဘ၀၌ (ငါသည္)ဤသို႔ေသာ အမည္ ရွိခဲ့၏။ ဤသို႔ေသာ အႏြယ္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အဆင္း ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အစာရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို ခံစားခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အသက္အပိုင္းအျခား ရွိခဲ့၏။ ထို (ငါ)သည္ ထိုဘ၀မွ ေသခဲ့၍ ဤမည္ေသာ ဘ၀၌ ျဖစ္ျပန္၏၊ ထိုဘ၀၌လည္း ဤသို႔ေသာ အမည္ ရွိခဲ့၏၊ဤသို႔ေသာ အႏြယ္ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အဆင္း ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ အစာ ရွိခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို ခံစားခဲ့၏၊ ဤသို႔ေသာအသက္အပိုင္းအျခား ရွိခဲ့၏။ ထို (ငါ) သည္ ထိုဘ၀မွ ေသခဲ့၍ဤဘ၀၌ ျဖစ္ျပန္၏ဟု ဤသို႔ အျခင္းအရာႏွင့္တကြ ၫႊန္ျပဖြယ္ (အမည္အႏြယ္) ႏွင့္တကြ မ်ားျပားေသာေရွး၌ ျဖစ္ဖူးေသာ ဘ၀ကိုေအာက္ေမ့ခဲ့ၿပီ။

  • ပုဏၰား ငါသည္ ညဥ့္ဦး 'ပဌမ' ယာမ္၌ ဤပဌမ ျဖစ္ေသာ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ကို ရခဲ့ၿပီ၊မေမ့မေလ်ာ့ ျပင္းစြာ အားထုတ္လ်က္ ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနေသာ သူအား မသိမႈ'အ၀ိဇၨာ'ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) မသိမႈ 'အ၀ိဇၨာ' ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္'၀ိဇၨာ'ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ၊ အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚ သကဲ့သို႔ (ငါ့အား) အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ။

  • ပုဏၰား ဤသည္ကား ၾကက္ငယ္သည္ ဥခြံတြင္းမွ ေဖာက္ခြဲထြက္ေပၚလာသကဲ့သို႔ (အ၀ိဇၨာ ဥခြံမွ)ငါ၏ ပဌမေဖာက္ခြဲ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္၏။

  • ဤသို႔ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္သည္ စင္ၾကယ္လတ္ေသာ္ ျဖဴစင္လတ္ေသာ္ ညစ္ေၾကးမရွိလတ္ေသာ္ ညစ္ညဴးျခင္း ကင္းလတ္ေသာ္ ႏူးညံ့လတ္ေသာ္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ ျဖစ္လတ္ေသာ္ တည္တံ့လတ္ေသာ္ မတုန္လႈပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ ထို ငါသည္ သတၲ၀ါတို႔၏ ေသျခင္း ျဖစ္ေပၚျခင္းကိုသိေသာ 'စုတူပပါတဉာဏ္' အလို႔ငွါ စိတ္ကို ေရွး႐ႈၫြတ္ေစခဲ့ၿပီ။

  • ထိုငါသည္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္တူေသာ 'ဒိဗၺစကၡဳ' ဉာဏ္ျဖင့္ ေသဆဲသတၲ၀ါ၊ ျဖစ္ေပၚဆဲသတၲ၀ါ၊ ယုတ္ေသာ သတၲ၀ါ၊ ျမတ္ေသာသတၲ၀ါ၊ အဆင္းလွေသာ သတၲ၀ါ၊ အဆင္းမလွေသာ သတၲ၀ါ၊ ေကာင္းေသာ လားရာ ရွိေသာ သတၲ၀ါ၊မေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၲ၀ါတို႔ကို ျမင္၏၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေသာ သတၲ၀ါတို႔ကို သိ၏၊''အခ်င္းတို႔ ဤသတၲ၀ါတို႔သည္ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ကာယဒုစ႐ိုက္' ႏွင့္ျပည့္စံုကုန္၏၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ '၀စီဒုစ႐ိုက္' ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ စိတ္ျဖင့္ျပဳေသာမေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာဒုစ႐ိုက္' ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ အရိယာတို႔ကို စြပ္စြဲကုန္၏၊ မွားေသာအယူရွိကုန္၏၊ မွားေသာ အယူျဖင့္ ျပဳေသာကံ ရွိကုန္၏၊ ထိုသတၲ၀ါတို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီး၍ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ လားရာ ဖ႐ိုဖရဲက်ေရာက္ရာ ငရဲ၌ ျဖစ္ေပၚကုန္၏၊ အခ်င္းတို႔ ဤ သတၲ၀ါ တို႔သည္ကား ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳေသာ ေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ကာယသုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ ေကာင္းေသာ အက်င့္ '၀စီသုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊စိတ္ျဖင့္ ျပဳေသာ ေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာသုစ႐ိုက္'ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏၊ အရိယာတို႔ကို စြပ္စြဲျခင္းမွကင္းကုန္၏၊ မွန္ေသာ အယူရွိကုန္၏၊ မွန္ေသာ အယူျဖင့္ ျပဳေသာကံ ရွိကုန္၏၊ ထို သတၲ၀ါတို႔သည္ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီး သည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာ လားရာ လူ႕ျပည္ နတ္ျပည္ 'သုဂတိ'၌ျဖစ္ေပၚကုန္၏'' ဟု သိ၏။

  • ဤသို႔လွ်င္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္တူေသာ 'ဒိဗၺစကၡဳ' ဉာဏ္ျဖင့္ ေသဆဲသတၲ၀ါ၊ ျဖစ္ေပၚဆဲသတၲ၀ါ၊ ယုတ္ေသာ သတၲ၀ါ၊ ျမတ္ေသာသတၲ၀ါ၊ အဆင္းလွေသာ သတၲ၀ါ၊ အဆင္းမလွေသာ သတၲ၀ါ၊ ေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၲ၀ါ၊မေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၲ၀ါတို႔ကို ျမင္၏၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၲ၀ါတို႔ကိုသိ၏။

  • ပုဏၰား ငါသည္ သန္းေခါင္ 'မဇၩိမ' ယာမ္၌ ဤဒုတိယျဖစ္ေသာ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ကို ရခဲ့ၿပီ၊မေမ့မေလ်ာ့ ျပင္းစြာ အားထုတ္လ်က္ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနေသာ သူအား မသိမႈ'အ၀ိဇၨာ'ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) မသိမႈ 'အ၀ိဇၨာ' ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္'၀ိဇၨာ'ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ၊ အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚ သကဲ့သို႔ (ငါ့အား) အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ။

  • ပုဏၰား ဤသည္ကား ၾကက္ငယ္သည္ ဥခြံအတြင္းမွ ေဖာက္ခြဲ ထြက္ေပၚ လာသကဲ့သို႔ (အ၀ိဇၨာဥခြံမွ) ငါ၏ ဒုတိယ ေဖာက္ခြဲ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္၏။

  • ဤသို႔ တည္ၾကည္ေသာ စိတ္သည္ စင္ၾကယ္လတ္ေသာ္ ျဖဴစင္လတ္ေသာ္ ညစ္ေၾကးမရွိလတ္ေသာ္ ညစ္ညဴးျခင္း ကင္းလတ္ေသာ္ ႏူးညံ့လတ္ေသာ္ ျပဳျခင္းငွါ အသင့္ ျဖစ္လတ္ေသာ္တည္တံ့ လတ္ေသာ္ မတုန္လႈပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ ထိုငါသည္ အာသေ၀ါ တရားတို႔ကိုကုန္ေစေသာ 'အာသ၀ကၡယ' ဥာဏ္အလို႔ငွါ စိတ္ကို ေရွး႐ႈၫြတ္ေစခဲ့ၿပီ။

  • ထိုငါသည္ ဤကား ဆင္းရဲ 'ဒုကၡ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာ အတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ဆင္းရဲ ျဖစ္ေပၚျခင္း၏အေၾကာင္း 'ဒုကၡသမုဒယ' ဟု ဟုတ္မွန္ေသာ အတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္)'ဒုကၡနိေရာဓ'ဟု ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းက်င့္စဥ္ 'ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနီပဋိပဒါ'ဟု ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္းသိခဲ့ၿပီ၊ ဤသည္တို႔ကား ယိုစီးျခင္း'အာသ၀'တို႔ဟု ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ယိုစီးျခင္း 'အာသ၀' တို႔ ျဖစ္ေပၚျခင္း၏အေၾကာင္း'အာသ၀သမုဒယ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကား ယိုစီးျခင္း 'အာသ၀' တို႔ ခ်ဳပ္ရာ(နိဗၺာန္) 'အာသ၀နိေရာဓ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ၊ ဤကားယိုစီးျခင္း 'အာသ၀' တို႔ ခ်ဳပ္ရာ(နိဗၺာန္သို႔) ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္ 'အာသ၀နိေရာဓဂါမိနီပဋိပဒါ'ဟုဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိခဲ့ၿပီ။ဤသို႔ သိေသာ္ ဤသို႔ ျမင္ေသာ္ ထိုငါ (ဘုရား)၏ စိတ္သည့္ကာမာသ၀မွလည္း လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ၊ဘ၀ါသ၀မွလည္း လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ၊ အ၀ိဇၨာသ၀မွလည္းလြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ၊ လြတ္ေျမာက္ၿပီးလတ္ေသာ္လြတ္ေျမာက္ ခဲ့ေလၿပီဟု အသိဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚ၏၊ ပဋိသေႏၶေနမႈကုန္ၿပီ၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကိုက်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ (မဂ္) ကိစၥကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ ဤမဂ္ကိစၥအလို႔ငွါတစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီဟု သိခဲ့ၿပီ။

  • ပုဏၰား ငါသည္ မိုးေသာက္ 'ပစၦိမ' ယာမ္၌ ဤတတိယျဖစ္ေသာ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ကို ရခဲ့ၿပီ၊မေမ့မေလ်ာ့ ျပင္းစြာ အားထုတ္လ်က္ေစလႊတ္အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနေသာ သူအား မသိမႈ'အ၀ိဇၨာ' ေပ်ာက္၍ အသိဥာဏ္ '၀ိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚသကဲ့သို႔ (ငါ့အား) မသိမႈ 'အ၀ိဇၨာ' ေပ်ာက္၍အသိဥာဏ္'၀ိဇၨာ' ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ၊ အမိုက္ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚ သကဲ့သို႔ (ငါ့အား)အမိုက္ ေမွာင္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီ။

  • ပုဏၰား ဤသည္ကား ၾကက္ငယ္သည္ ဥခြံတြင္းမွ ေဖာက္ခြဲထြက္ေပၚလာသကဲ့သို႔ (အ၀ိဇၨာ ဥခြံမွ)ငါ၏ တတိယ ေဖာက္ခြဲထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္၏။

  • ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာ္ ေ၀ရၪၨပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား-''အသွ်င္ ေဂါတမသည္ အႀကီး ျဖစ္ပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အျမတ္ ျဖစ္ပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္သည္) အလြန္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္သည္)အလြန္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ ဥပမာေသာ္ကား ေမွာက္ထားသည္ကို လွန္ဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဖံုးလႊမ္းထားသည္ကို ဖြင့္လွစ္ ဘိသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိလည္ေသာသူအားလမ္းမွန္ကို ေျပာၾကား ဘိသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ သူတို႔သည္ အဆင္းတို႔ကိုျမင္ၾကလိမ့္မည္ဟု အမိုက္ေမွာင္၌ ဆီမီး တန္ေဆာင္ကို ေဆာင္ျပ ဘိသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း အသွ်င္ေဂါတမ ဤအတူ သာလွ်င္ အသွ်င္ ေဂါတမသည္ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ တရားေတာ္ကိုျပေတာ္မူပါေပ၏။ အသွ်င္ေဂါတမ ထို အကြ်ႏု္ပ္သည္ အသွ်င္ေဂါတမကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ တရားေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာ ဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ သံဃာေတာ္ကို လည္းကိုးကြယ္ရာဟူ၍ဆည္းကပ္ပါ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြ်ႏု္ပ္ကို ယေန႔မွစ၍ အသက္ ထက္ဆံုး ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ေသာ ဥပါသကာဟု မွတ္ေတာ္မူပါ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ ရဟန္း သံဃာႏွင့္ အတူေ၀ရၪၨာၿမိဳ႕၌၀ါဆိုျခင္း ကိုလည္း လက္ခံေတာ္မူပါ''ဟု ေလွ်ာက္၏။

  • ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆိတ္ဆိတ္ ေနျခင္းျဖင့္ (၀ါကပ္ရန္) လက္ခံေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ေ၀ရၪၨပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ခံေတာ္မူျခင္းကို သိ၍ ေနရာမွ ထကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုး၍အ႐ိုအေသ ျပဳၿပီးလွ်င္ ဖဲခြါသြားေလ၏။

No comments:

Post a Comment