မ်က္စိနဲ႔ ရူပါရံု မတိုက္ဆိုင္မီက မ်က္စိထဲမွာ ျမင္စိတ္မရွိေသးပါ၊
မ်က္စိနဲ႔ ရူပါရံု တုိက္ဆိုင္ေတာ့မွ "ျမင္စိတ္" ျဖစ္လာတာပါ ၊ မူလက မရွိ၊
မ်က္စိနဲ႔ ရူပါရံု တုိက္ဆိုင္ေတာ့မွ ျဖစ္လာတာဆိုေတာ့ ဒီျမင္စိတ္ဟာ အတိတ္ဘဝက
လာတာလို႔ မဆိုနုိင္ပါ၊
မ်က္စိကို မွိတ္လိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရူပါရံုကို ကြယ္ထားလိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း တစ္ခုခု ခြ်တ္ယြင္းသြားရင္ ျမင္စိတ္ဟာလည္း
ခ်ဳပ္သြားရတာသာ ျဖစ္လို႔ အနာဂတ္ ဘဝသို႔ ထြက္သြားတယ္လို႔ မဆိုနုိင္ပါ၊
ဒီေနရာ ျဖစ္ျပီး ဒီေနရာမွာ ခ်ဳပ္သြားတာပါ၊ အာရံုဒြါရ ေထာက္ပံ့ဆဲ
ပစၥဳပၸန္ခဏတြင္ သာရွိတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။
ဤနည္းတူ ၾကြင္း၊နားနင္႔အသံ၊ ႏွာေခါင္းနွင္႔ အနံ စသည္႔ ကိစၥမ်ားကိုလည္း သိပါေလ။
အာရံုေျခာက္ပါးကို သိတတ္ေသာ ေျခာက္ပါးေသာ ဝိညာဏ္ကလြဲျပီး ခႏၶာကိုယ္မွာ
အသက္၊ လိပ္ျပာ၊ အတၱ၊ ဇီဝမရွိ၊ ထိုေျခာက္ပါးေသာ ဝိညာဏ္ကိုပင္ " ငါ " ဟု အတၱ
စြဲေနၾကတာပါ။
အတၱစြဲကြာေအာင္ စိစစ္ဖို႔ကေတာ့ - မ်က္စိနဲ႔ ရူပါရံု
မေပါင္းဆံုဘဲ ျမင္စိတ္မျဖစ္နုိင္၊ ေပါင္းစံုမွသာ ျမင္စိတ္ျဖစ္နုိင္တာမို႔ "
ငါ " ျမင္တယ္လို႔ ဆိုရန္မသင္႔ပါ၊ ပုထုဇဥ္က " ငါက ျမင္တယ္ " လို႔ထင္တယ္၊
အရိယာက ျမင္စိတ္ျဖစ္တာလို႔ သိတယ္ ၊ ဒါေၾကာင္႔ ပုထုဇဥ္ႏွင္႔ေျပာင္းျပန္သိမွ
အရိယာျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုရေပလိမ္႔မည္၊
အာရံုနဲ႔ဒြါရ ေပါင္းဆံုမွသာ
အသိစိတ္ ျဖစ္နုိင္ေလေတာ့ ထိုေျခာက္ပါးေသာ ဝိညာဏ္ကို " ငါလို႔ "
မဆိုနုိင္ပါ၊ ဒါက ေျခာက္ပါးေသာ ဝိညာဏ္မွာ စြဲတဲ႔ သကၠာယဒိ႒ိ ကို ခြာတာပါ။
ဝိစိကိစာၦကို ခြာဖို႔ကေတာ့ - ထိုေျခာက္ပါးေသာ ဝိညာဏ္ဟာ အတိတ္ဘဝက
လာတာမဟုတ္၊ " အာရံု ဒြါရ ထိခိုက္မွ ျဖစ္တယ္" ဆိုေတာ့ ငါသည္ ေရွးတုန္းက
ျဖစ္ခဲ႔ဖူးေလသေေလာ၊ မျဖစ္ခဲ႔ဖူးေလာ၊ ျဖစ္ခဲ႔ရင္ ဘယ္လို ဇာတ္ပါလိမ္႔၊
ဘယ္လိုအျခင္းအရာပါလိမ္႔၊ ဘယ္လိုသ႑ာန္ပါလိမ္႔ဟု ယံုမွားစရာ မလိုေတာ့ပါ။
ထိုေျခာက္ပါးေသာ ဝိညာဏ္ဟာ " အာရံု ဒြါရ တစ္ခုခု ခြ်တ္ယြင္းသြားရင္ ခ်ဳ႔ပ္ "
တယ္။ အနာဂတ္ဘဝ သို႔ မသြားဘူးဆိုေတာ့ ငါသည္ အနာဂတ္ဘဝ သို႔ သြားရဦးမွာလား၊
မသြားေတာ့ဘူး ၊ သြားရင္ ဘယ္လိုဇာတ္ပါလိမ္႔၊ ဘယ္လိုအျခင္းအရာပါလိမ္႔၊ ဘယ္လို
သ႑ာန္ပါလိမ္႔ဟု ယံုမွားစရာ မလိုေတာ႔ပါ။
အာရံုေျခာက္ပါးကို ငါက
သိတာ မဟုတ္။ " အာရံု ဒြါရ ထိခို္က္ၾကလို႔ သိမႈျဖစ္တာ " ဆိုေတာ့ ယခုသိတာဟာ
ငါလား၊ ငါမဟုတ္ဘူးလား၊ ငါဆိုရင္ ဘယ္လိုဇာတ္ပါလိမ္႔၊ ဘယ္လို
အျခင္းအရာပါလိမ္႔၊ ဘယ္လို သ႑ာန္ပါလိမ္႔၊ ဘယ္ကလာ၍ ဘယ္ကိုသြားမွာပါလိမ္႔
ဘယ္ကလာ၍ ဘယ္ကို သြားမွာပါလိမ္႔ဟု ယံုမွားစရာလည္း မလိုေတာ႔ပါ၊ ဒါက
ကခၤါယံုမွား ဆယ္႔ေျခာက္ပါးကို ခြာတာ ျဖစ္တယ္။
ထိုဝိညာဏ္ေျခာက္ပါးဟာ -
~ အတိတ္ဘဝက လာတာလည္း မဟုတ္
~ အနာဂတ္ဘဝကိုလည္း မသြား
~ ဒီေနရာမွာ ျဖစ္၍ ဒီေနရာမွာ ခ်ဳပ္တယ္ လို႔သိေတာ့
အတိတ္ဘဝမွ ပစၥဳပၸန္ဘဝ သို႔ လာျပီး အနာဂတ္ဘဝသို႔ သြားတယ္လို႔ ထင္ေနတဲ့ "သႆတဒိ႒ိ " ေသတယ္။
အေၾကာင္းေထာက္ပံ့မွ ျဖစ္တာ ကို သိေလေတာ႔ ေသရင္ေျမၾကီးသာ ျဖစ္တယ္။ ဘဝဟာ
ျပတ္တယ္လို႔ ထင္ေနတဲ႔ "ဥေစၦဒဒိ႒ိ" ေသတယ္၊ အဲဒီလို သႆတ၊ ဥေစၦဒ ဆိုတဲ႔
ဒိ႒ိနွစ္ပါးကင္းေလေတာ့ -
သခၤါရတရားတို႔သည္ " အေၾကာင္းေထာက္ပံ့ဆဲ ပစၥဳပၸန္ခဏမွသာ ရွိတာပါလား။ ထာဝရ ရွိ မဟုတ္ပါလား " လို႔သိေလေတာ့ အနိစၥ ျမင္တယ္။
အေၾကာင္းေထာက္ပ့ံလွ်င္ ျဖစ္ျပီး အေၾကာင္းခ်ဳပ္ရင္ ခ်ဳပ္တာကို သိေလေတာ့
ျဖစ္ျပီးလွ်င္ ပ်က္စီးတတ္ေသာ ဝိပရိဏာမ ဒုကၡသစၥာတရားပါလားလို႔
ဒုကၡကိုျမင္တယ္၊ ျဖစ္ျပီးလွ်င္ ပ်က္စီးတတ္၍ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတာကို ျမင္မွ
ဒုကၡသစၥာကို ျမင္ရာက်တယ္၊ မခံသာတာက ဒုကၡေဝဒနာသာ ျဖစ္တယ္။
သခၤါရတရားတို႔သည္ အေၾကာင္းမေထာက္ပံ႔ဘဲ မျဖစ္နုိင္၊ ေထာက္ပံ႔လို႔
ျဖစ္လာျပန္ေသာ္လည္း " အေၾကာင္းခ်ဳပ္လွ်င္ ခ်ဳပ္ရေတာ့သည္႔ အတြက္ အစိုးရသူ
မရွိပါလား " လို႔ျမင္တာက အနတၱကို ျမင္တာ။
အဲဒိလို လကၡဏာသံုးပါးကို
ျမင္ေတာ့မွ သံေဝဂ ဥာဏ္ေပၚတယ္၊ ေပၚလွ်င္ ငါ၊ ငါ႔ဟာ လို႔ စြဲေနတဲ႔ သမုဒယသစၥာ
ျပတ္သြားတယ္၊ ျပတ္လွ်င္ျပတ္ရာ နိေရာဓသစၥာကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရေတာ့တယ္၊
မ်က္ေမွာက္ျပဳတဲ႔ ဥာဏ္သည္ မဂၢသစၥာျဖစ္တယ္၊ သစၥာေလးပါး စံုပါျပီ၊ စံုမွသာ
ဗုဒၶတရားေတာ္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ သစၥာေလးပါးကို သိ၍ ၾသယေလးျဖာ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ
လြတ္ေျမာက္နုိင္ၾကကုန္ရာသတည္း၊
နမၼားဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဥာဏ
Ref: ဦးသိန္းဟန္ လယ္တီကမၼ႒ာနစရိယ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အလင္းက်မ္း မွ
No comments:
Post a Comment