4/09/2014

*** ဘုရားရွင္၏ သိကၡာသံုးပါး အက်င့္ျမတ္ သာသနာ

ျမတ္စြာဘုရားက သီလသိကၡာ၊ သမာဓိသိကၡာ၊ ပညာသိကၡာဆိုတဲ့

သိကၡာသံုးပါးကုိ ဘာေၾကာင့္ေဟာတာလဲဆုိရင္ ကိေလသာသံုးမ်ိဳး

ရွိတဲ့အတြက္ ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာ သံုးမ်ိဳးက

အနုသယကိေလသာ၊ပရိယု႒ာနကိေလသာ

၀ီတိကၠမကိေလသာတုိ႕ ျဖစ္ပါတယ္။


အနုသယကိေလသာဆိုတာက ကိန္းေနတဲ့ ကိေလသာကုိ ေခၚပါတယ္။

ကိန္းေနတယ္ဆုိတာက ေလာဘျဖစ္စရာ အာရံုနဲ႕ မၾကံဳေသးခင္မွာ

မရွိသလုိ ျဖစ္ေနျပီးေတာ့ အာရံုနဲ႕ ၾကံဳမွျဖစ္လာတာပါ။ ဒါေၾကာင့္

အာရံုနဲ႕ၾကံဳရင္ ျဖစ္ဖုိ႕ကိန္းေနတဲ့ သေဘာဟာ အနုသယ ကိေလသာပါပဲ။


မိမိကုိ စိတ္ဆိုးေအာင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က

မေျပာဆိုေသးခင္မွာ ေဒါသ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ဆိုးစရာ

အာရံုနဲ႕ၾကံဳတဲ့ အခါမွာ ေဒါသျဖစ္လာတာပါပဲ။ အဲ့ဒီလို စိတ္ဆုိးစရာ

အာရံုနဲ႕ၾကံဳတဲ့အခါ ေဒါသျဖစ္လာတာဟာ အနုသယ

ရွိေနလို႕ ျဖစ္လာျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အနုသယမရွိရင္

ဘယ္လုိအာရံုနဲ႕႔ပဲၾကံဳၾကံဳ မျဖစ္ပါဘူး။


အနုသယကိေလသာ (၇)ပါး ရွိပါတယ္။ ေလာဘျဖစ္စရာ

အာရံုနဲ႕ၾကံဳရင္ ျဖစ္လာမယ့္ သေဘာကုိ ကာမရာဂါ

နုသယလုိ႕ ေခၚပါတယ္။ ေဒါသျဖစ္စရာ

အာရံုနဲ႕ၾကံဳရင္ ျဖစ္လာမယ့္ သေဘာကို ပဋိဃာနုသယလို႕ ေခၚပါတယ္။


မာနျဖစ္စရာ အာရံုနဲ႕ၾကံဳ၇င္ ျဖစ္လာမယ့္ သေဘာကို မာနာနုသယလို႕

ေခၚပါတယ္။ ဒိ႒ိျဖစ္စရာ အာရံုနဲ႕ၾကံဳရင္ ျဖစ္လာမယ့္ သေဘာကို

ဒိ႒ာနုသယလုိ႕ ေခၚပါတယ္။ ၀ိစိကိစၦာျဖစ္စရာ အာရံုနဲ႕ၾကံဳလာရင္

ျဖစ္လာမယ့္ သေဘာကို ၀ိစိကိစၦာ နုသယလုိ႕ ေခၚပါတယ္။အ၀ိဇၨာျဖစ္စရာ

အာရံုနဲ႕ၾကံဳ၇င္ ျဖစ္လာမယ့္ သေဘာကို အ၀ိဇၨာ နုသယလို႕ ေခၚပါတယ္။


ဘ၀တဏွာ ျဖစ္စရာ အာရံုနဲ႕ၾကံဳလာရင္ ျဖစ္လာမယ့္ သေဘာကို ဘ၀ရာဂါ

နုသယလုိ႕ ေခၚပါတယ္။မျဖစ္မွီမွာ မရွိသလုိပဲ ကိန္းေနပါတယ္။ အဲ့ဒီ

အကိန္းဓာတ္ ခ်ဳပ္သြားမွ နိဗၺာန္ ေခၚပါတယ္။ အနုသယ မက်န္ေအာင္ခ်ဳပ္မွ

နိေရာဓသစၥာ နိဗၺာန္ ေခၚတာပါ။


ပရိယု႒ာန ကိေလသာဆုိတာကေတာ့ ေလာဘျဖစ္စရာ

အာရံုနဲ႕ၾကံဳ၇င္ ေလာဘျဖစ္လာတယ္။ ေဒါသျဖစ္စရာ

အာရံုနဲ႕ၾကံဳရင္ ေဒါသျဖစ္လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကာယကံ

၀စီကံေျမာက္ေအာင္ေတာ့ မက်ဴးလြန္ေသးဘူး။ အဲ့ဒါကို ပရိယု႒ာန

ကိေလသာလို႕ ေခၚပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ထၾကြေသာင္းက်န္းေနတဲ့

ကိေလသာကုိ ေခၚဆိုျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


၀ီတိကၠမ ကိေလသာဆိုတာက စိတ္ထဲမွာ ေသာင္းက်န္းေနတဲ့ ပရိယု႒ာန

ကိေလသာဟာ ပုိျပီးေတာ့ အားေကာင္းလာျပီးေတာ့၊ မေအာင့္နုိင္ေတာ့ဘဲနဲ႕

ပါဏာတိပါတ၊ အဒိႏၷာဒါန၊ ကာေမသုမိစၦာစာရ၊ မုသာ၀ါဒ၊ သုရာေမရယစတဲ့

မေကာင္းမွဳ႕ ဒုစရိုက္ေတြကုိ က်ဴးလြန္ကုန္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ အဲ့ဒီလုိ

ကာယကံ ၀စီကံေျမာက္ေအာင္ က်ဴးလြန္တဲ့ ကိေလသာကုိ ေခၚပါတယ္။


အဲ့ဒိီ ကိေလသာသံုးပါးကို ျငိမ္းေစဖုိ႕အတြက္

သိကၡာသံုးပါးကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ထားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ကိေလသာသံုးပါးမွာ အၾကမ္းတမ္းဆံုး ၀ိတိကၠမ ကိေလသာအတြက္

သီလသိကၡာကို ထားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ သီလသိကၡာကို ျဖည့္က်င့္တဲ့သူဟာ

ကာယကံ ၀စီကံေတြကို မက်ဴးလြန္ေတာ့ပါဘူး။ မက်ဴးလြန္ေတာ့ ၀ိတိကၠမ

ကိေလသာေတြ ျငိမ္းသြားပါတယ္။


အဲ့ဒီလို ကိေလသာ အၾကမ္းစားေတြ ျငိမ္းတဲ့အခါ မိမိရဲ႕စိတ္ကေလးကို

တခုတည္းေသာ ကမၼ႒ာန္းအာရံုမွာ ထားျပီး

က်င့္ၾကံအားထုတ္ရင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့

အာရံုငါးပါး ကာမဂုဏ္ေတြ စိတ္ထဲကို ၀င္မလာေတာ့ဘူး။ မ၀င္လာရင္

ပရိယု႒ာန ကိေလသာေတြ ျငိမ္းသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပရိယု႒ာန

ကိေလသာအတြက္ သမာဓိ သိကၡာကို ထားေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။


အဲ့ဒီလုိ သမာဓိ သိကၡာကို က်င့္လုိက္လုိ႕ ကိေလသာေတြ အနည္ထုိင္ျပီး

စိတ္ၾကည္လင္လာတဲ့အခါ အနုသယ ကိေလသာကုိ ပယ္သတ္ဖုိ႕အတြက္

ပညာသိကၡာကို က်င့္ရပါမယ္။ ပညာသိကၡာဆိုတာ ဘာလဲဆိုေတာ့

မဂၢင္ရွစ္ပါးမွာ သမၼာဒိ႒ိနဲ႕ သမၼာသကၤပၸကို ေခၚပါတယ္။


မိမိတို႕ ေနရုိးေနစဥ္အတိုင္း စားေသာက္ေနထိုင္ သြားလာေနတဲ့အခါမွာ

ခႏၶာၾကီးအေၾကာင္း ဘာမွမသိပါဘူး။ မသိလို႕ပဲ ခႏၶာၾကီးကုိ

တပ္မက္တြယ္တာျပီးေတာ့ ေနၾကပါတယ္။ တရားဘာ၀နာကုိ

ေကာင္းစြာအားထုတ္လို႕ ခႏၶာၾကီးရဲ႕ ေဖာက္ျပန္မွဳ႕သေဘာ၊ အရွိကို

အရွိအတိုင္း သိလာျပီး အမွန္ျမင္လာျပီဆုိရင္ ၀ိပႆနာ သမၼာဒိ႒ိ

ပညာဥာဏ္ ရလာေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။


ခႏၶာၾကီးရဲ႕ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမွု႕၊ မျမဲမွု႕၊ အစုိးမရမွဳ႕၊ ဆင္းရဲမွုု႕ေတြကုိ

ပုိျမင္ေအာင္ မ်က္ေျခမျပတ္ အသိကပ္ေပးျခင္းက သမၼာသကၤပၸ

ပညာမဂၢင္နဲ႕ မွန္ကန္စြာ အၾကံေပးေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


အေရးၾကီးဆံုးက အေျခခံ သီလပါပဲ။ သီလနဲ႕ပတ္သက္လို႕

အရိယာတို႕သီလမ်ိဳးကုိ အားက် အတုယူသင့္ပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ေတြ ေစာင့္တဲ့

သီလမ်ိဳး၊ လူေကာင္းနတ္ေကာင္း ျဖစ္ခ်င္လို႕ ေစာင့္တဲ့ တဏွာဦးစီးတဲ့

သီလမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ဒုစရုိက္အမွဳ႕ကို ရြံရွာမုန္းတီးလို႕၊ မက်ဴးလြန္ခ်င္လို႕၊

မက်ဴးလြန္ပဲေနတဲ့ သီလမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီသီလမ်ိဳးကိုမွ

အရိယာေတြက နွစ္သက္ပါတယ္။


အဲ့ဒီသီလကို အရိယာကႏၱသီလလုိ႕ ေခၚပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အရိယာေတြရဲ႕

သီလပါ။ သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြကေတာ့ လူမွာဆုိ ငါးပါးသီလ။ သာမေဏမွာဆို

ဆယ္ပါးသီလ၊ လိင္ဆယ္ပါး၊ ဒဏ္ဆယ္ပါး၊ ေသခိယ ၇၅-ပါး၊ ခႏၶက၀တ္

၁၄-ပါး၊ ရဟန္းမွာဆို ၂၂၇-သြယ္ေသာ သိကၡာပုဒ္၊ အက်ယ္အားျဖင့္

ကုေဋကုိးေထာင္ေက်ာ္တဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြ။ ဒါေတြဟာ သီလသိကၡာေတြပါပဲ။


သီလရွိမွသာ သမာဓိ ျဖစ္လာပါမယ္။ သမာဓိျဖစ္မွသာ ပညာျဖစ္နုိင္ပါတယ္။

ပညာရွိမွသာ ဒုကၡသစၥာကို ပိုင္းျခားျပီးေတာ့ သိနုိင္ပါမယ္။

ပညာမရွိရင္ေတာ့ ဤစာေရးသားသူ အရွင္အပါအ၀င္ တစ္ေလာကလံုးက

သတၱ၀ါေတြ ဒုကၡကို သုခလို႕ထင္ျပီး ေပ်ာ္တျပံဳးျပဳံးပဲ ျဖစ္ေနၾကဦးမွာပါဘဲ။


* တရားစကား, ဘယ္လုိေဟာလဲ၊

* လိပ္ေက်ာ, ေၾကာင္ေကာ္, ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္နဲ႕၊

* ေပ်ာ္တျပံဳးျပံဳး, ေမာ္မဆံုးဘဲ၊

* နွလံုးမယဥ္, ပုထုဇဥ္တို႕၊

* ငယ္ခါယုတ္မာ, ၾကီးခါဆိုး၀ါး၊

* ေၾသာ္………တရား မရနိုင္ၾကပါလား။


BY – ASHIN SUMANGALA

No comments:

Post a Comment